Számítanak még a hashtagek az Instagramon?

A hashtagek használata a social mediában, még mindig az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy figyelmet (és elkötelezettséget!) kapjunk az posztjainkra. Nekünk ez a meggyőződésünk a Marketing Astronál. Azzal már tisztában vagyunk, hogy az Instagramon a hashtageket legtöbben arra használják, hogy könnyen megtalálják és kövessék a különböző témákkal kapcsolatos tartalmakat. Ebben a cikkben körbejárjuk, mélyrehatóan megvizsgáljuk a hashtagek funkcióját, történetét és megválaszoljuk azt is, hogy 2024-ben van-e még jelentőségük az Instagramon.

A hashtag definíciója

Ha csak egy mondattal kellene kifejezni, a hashtag definíciója az, hogy a közösségi média tartalmainkat egy adott témához, eseményhez vagy beszélgetéshez kapcsolja és kategorizálja.

A nevében is megtalálható “tag” szócska, vagy másnéven címke, ami napjaink egyik legismertebb szimbólumává vált. Történetét tekintve az első felhasználója a hashtagnek 2007 nyarán, Chris Messina, egy webmarketing szakember volt, aki először alkalmazta ezt a jelölést, valamint javasolta a Twitter szakembereinek, hogy kezdjék el csoportosításra és rendszerezésre használni. A Twitterről elindulva ezután szinte minden közösségi platformon elterjedt, így a hashtagek a digitális felfedezés és kapcsolódás univerzális eszközévé váltak.

Eddigi sikerük az Instagramon

A hashtagek bevezetése kezdetben hatalmas sikernek számított az Instagramon. Talán ezen a platformon a legnépszerűbb a hashtagek használata, ráadásul fontos szerepe van abban, hogy az adott Instagram poszt az Instagram Felfedezés (Explore) felületre felkerül-e.

A hashtageket az Instagram algoritmusa is referenciaként használja, így kategorizálni tudja a tartalmaidat, és olyan felhasználóknak javasolja, akikről úgy gondolja, hogy jó eséllyel érdeklődnének utána. A releváns hashtagek használatával a posztok több keresési találatban jelennek meg az alkalmazásban, és növelik a kedvelések és kommentek valószínűségét.

Statisztikai elemzések szerint ha már egyetlen hashtaget használsz a posztodban, akkor az 12,6%-kal növelheti az elköteleződést, illetve közel 70%-kal több like-ot és 392%-kal több kommentet eredményezhet. Ez azért jó, nem?

Mi a helyzet 2024-ben?

Szükséges-e a hashtagek használata a social mediában 2024-ben? Egyszerű a válasz: Határozottan igen.

A hashtagek mindig is sok vitát generáltak a szakmai körökben, mert egyes marketingesek szerint a platform algoritmusa már annyira fejlett, hogy a hashtagek használata elhanyagolható lehetne. Más hozzáértők viszont továbbra is fontosnak tartják a hashtagek alkalmazását. Leginkább a TV-csatornákhoz lehetne hasonlítani, ahol a különböző tartalmakat tematizálják.

Az Instagram a hashtag használatának tekintetében a 3-5 hashtag/poszt arányt ajánlja. Viszont érdemes megválogatnunk, hogy pontosan mit választunk, mert egy gyakran használt, generikus hashtagnél ugyan egy nagyobb forgalmú csatornát célzunk meg, de mivel sok tartalom köthető egy ilyen típusú hashtaghez, eltűnhetünk a nagy „kommunikációs zajban”. Pontosan ezért a niche, célzott hashtagek (és kulcsszavak) használata a posztokban és a Reelsben még mindig az egyik legjobb módja annak, hogy organikusan új közönséget érjünk el.

Milyen hashtageket használjunk Instagramon?

Az Instagram a bejegyzéseinket tematizálja, ezért a hashtagek referenciaként alkalmazhatók az algoritmus szerint. A hashtageket az alábbi kategóriák szerint különböztetjük meg:

  • Helyalapú hashtagek: #hairsalonbudapest #bakeryszolnok
  • Márkás hashtagek: #marketingastro #brainery
  • Iparági hashtagek: #foodie #travelphotography
  • Közösségre összpontosító hashtagek: #knittersofinstagram #numberpaintersoninstagram
  • Leíró hashtagek: #sunset #homemadecake

Nincs titkos recept arra, hogy az egyes kategóriákból (lásd fentebb) mennyit kell felhasználnunk, de fontos, hogy szem előtt tartsuk a tényt, hogy kikhez szólunk.

Hogyan találhatunk Instagram hashtageket a tartalomstratégiánkhoz?

A hashtag kiválasztása, megtalálása minden egyes bejegyzés esetén egy időigényes folyamat. Azonban van több módja is annak, hogy ezt felgyorsítsuk. Az egyik módszer, amikor bizonyos témákhoz keresünk releváns hashtageket, amelyeket csoportosíthatunk és utána bármikor hozzáadhatunk a posztjainkhoz. Itt előnyös, ha általánosabb és niche hashtageket keverünk egymással.

Ehhez olyan eszközöket használhatunk, mint az Instagram Explorer oldal, ami nagyszerű ihletforrás az Instagram hashtag stratégiánkhoz. A legjobb eredmények érdekében keressünk olyan kulcsszavakat, amelyek relevánsak a márkánk vagy tartalmunk szempontjából, és nézzük meg a keresési volumeneket. Amikor a top hashtagek megtalálásáról van szó, a bejegyzések mennyisége nagyon fontos mérőszám. Ha túl sok bejegyzés van ugyanazzal a hashtaggel, az nem ideális, illetve az sem, ha még soha nem kerestek rá arra a kifejezésre.

Az a biztonságos arany középút, ha a 10 000 és 200 000 közötti bejegyzéseket tartalmazó hashtageket keresünk és variáljuk a különböző népszerűségű címkéket. Amíg kevésbé vagyunk ismertek a platformon, addig esélyes, hogy a népszerűbb kategóriák főoldalán sem fogunk megjelenni a bejegyzéseinkkel. Azonban egy ritkábban használt hashtag esetén jó eséllyel megjelenhetünk a „Top” fülön.

Összefoglalás

A hashtagek hatékony eszközök az Instagram elérésének növeléséhez, hiszen segítenek az embereknek felfedezni a tartalmainkat és a releváns hashtagek használata pedig növelheti az elköteleződést és a követők számát. Fontos, hogy a megfelelő hashtagek kiválasztása mellett ne használjunk túl sokat, figyeljünk a mennyiségre. A stratégia kidolgozásakor érdemes szem előtt tartani a célközönségünket, a márkánk hangnemét és a tartalmaink típusát.

Ha pedig segítségre van szükséged a hashtag stratégiád kidolgozásában, fordulj hozzánk! A Marketing Astro szakértő csapata segít megtalálni a tökéletes hashtageket a márkád és a célközönséged számára.

 

Kiadó lakás budapest XIII. Gidófalvy u.

42nm+8nm terasz
Új építésű 1.5 szobás
Egyedi bútorokkal
Bérleti díj: 250.000 Ft / hó

Kiadó lakás budapest XIII. Gidófalvy u.

42nm+8nm terasz
Új építésű 1.5 szobás
Egyedi bútorokkal
Bérleti díj: 250.000 Ft / hó

Kiadó lakás budapest XIII. Gidófalvy u.

42nm+8nm terasz
Új építésű 1.5 szobás
Egyedi bútorokkal
Bérleti díj: 250.000 Ft / hó

Kiadó lakás budapest XIII. Gidófalvy u.

42nm+8nm terasz
Új építésű 1.5 szobás
Egyedi bútorokkal
Első használatba vétel
Bérleti díj: 195.000 Ft / hó

Kiadó lakás budapest XIII. Gidófalvy u.

42nm+8nm terasz
Új építésű 1.5 szobás
Egyedi bútorokkal
Bérleti díj: 250.000 Ft / hó

Kiadó lakás budapest XIII. Gidófalvy u.

42nm+8nm terasz
Új építésű 1.5 szobás
Egyedi bútorokkal
Bérleti díj: 250.000 Ft / hó

Kiadó lakás budapest XIII. Gidófalvy u.

42nm+8nm terasz
Új építésű 1.5 szobás
Egyedi bútorokkal
Bérleti díj: 250.000 Ft / hó

Kiadó lakás budapest XIII. Gidófalvy u.

42nm+8nm terasz
Új építésű 1.5 szobás
Egyedi bútorokkal
Bérleti díj: 250.000 Ft / hó