Mi az a felugró ablak?

A felugró ablak egy olyan ablak, amely automatikusan megjelenik („felugrik”) egy weboldalon, miközben a felhasználó böngészik. A felugró ablakokat számos okból használják, például kedvezmények és értesítések megosztására, hibák megjelenítésére, látogatói információk gyűjtésére. A felugró ablakokat a weboldal HTML-állományába beillesztett beállítási kóddal adják hozzá.

A design-t, a szöveget testreszabhatod, tehát teljes mértékben úgy nézhet ki ahogyan csak szeretnéd. Bármilyen ajánlatot, információt tartalmazhat. A lehetőségeknek csak a tevékenységed és fantáziád szab határt.

A felugró ablakok tartalmazhatnak:

Értesítések

Kuponok

Kedvezménykódok

Visszaszámláló időzítők

Felmérések

Letölthető anyag linkjét

Miért fontosak a pop up ablakok?

A pop-up ablak egy többfunkciós eszköz, amely segíthet a weboldaladon lévő forgalmat marketing célpontokká alakítani. Íme egy rövid lista a pop-upok fő funkcióiról:

Feliratkozók generálása

Tegyük fel, hogy a weboldaladnak sok látogatója van, és fogalmad sincs, hogyan vonhatnád be őket a márkáddal való kommunikációba. Egy felugró feliratkozási űrlap, amelyen a felhasználók meghagyhatják e-mail címüket, megteszi a hatását. Lehetővé teszi, hogy növeld levelezőlistádat, e-mailen keresztül kapcsolatot építs a közönséggel, és felgyorsítsd a vásárlói utat.

Promótálj konkrét tartalmakat

Bár a felugró ablakok elsődleges célja a leadek generálása, népszerűsítheted a látogató által látogatott oldalhoz kapcsolódó e-könyvet, útmutatót vagy esettanulmányt. Ez megmutatja a szakértelmedet az adott területen, és segít a közönségnek megoldani a problémáit. Például egy mezőgazdasági blogon megoszthatod a következő évre vonatkozó termésjóslatokat.

Csökkentsd a visszafordulási arányt

Ez a mérőszám azt mutatja, hogy a felhasználó milyen gyorsan hagyja el az oldalt. A visszalépési arány csökkentésére sok marketinges felugró ablakot használ, amelyben e-mail cím, telefonszám vagy egyéb információ megosztására kérnek a további kommunikáció érdekében. Egy ilyen felugró ablak általában akkor jelenik meg, amikor a felhasználó éppen bezárja a lapot vagy elhagyja a webhelyet.

Nem hoz sokat arányaiban, de az a néhány százaléknyi felhasználó is sokat jelent egy több ezre, tízezres látogatottságú weboldal esetében. Nem utolsósorban az a néhány feliratkozó is javítja a marketing költségek megtérülési arányát.

Felugró ablak előnyei

  • Költségeket tekintve olcsó. Ha csak néhány vásárlót hoz, akkor már visszahozta az árát egy átlagos felugró ablak szoftver. Tekintve, hogy több felugró ablakot is beállíthasz párhuzamosan, már egy átlagos látogatottságú weboldal esetében a legrosszabb konverzióval számolva is hoz elég bevételt.
  • Elől, középen vagy alul, bárhol megjelenhetnek.
  • Javítja a konverziót. Akár 35%-kal is növelheti a feliratkozások számát.
  • Többfélét is beállíthatsz különböző tevékenység alapján.

Mi a legjobb pop-up a marketingstratégiádhoz?

Többféle típusú pop-up üzenet használatát érdemes megfontolni, amikor vállalkozásod digitális marketingstratégiáját alakítod ki. Ha a pop-up üzenet célja, hogy elérhetőségi adatokat szerezzen egy olyan látogatótól, aki érdeklődést mutat, akkor lehet, hogy csak egy egyszerű e-mail rögzítő űrlapra van szükség. Ha egy ügyfél éppen elhagyni készül a webhelyet anélkül, hogy előfizetne vagy vásárolna, egy felugró ablakot lehet indítani, hogy a látogatót arra kényszerítse, hogy véglegesítse a vásárlást vagy feliratkozzon egy előfizetésre, mielőtt távozik. Más típusú felugró ablakok ingyenes tartalmat, kedvezményeket, valamint nyereményjátékokban vagy versenyekben való részvételt kínálnak az e-mail címért cserébe.

A felugró ablakok kétlépcsős opt-in formátuma pszichológiai eszközökkel ösztönzi a weboldal látogatóit a feliratkozásra vagy regisztrációra, azáltal, hogy a látogatónak egy igen vagy nem opciót kínál. Egy jó pop-up például így szólhat: „Szeretné a valaha volt legjobb terméket?”. A felvetés alatt valószínűleg két gomb lesz: az egyik az egyetértést, a másik az elutasítást jelzi. Az egyik gombon olyan szöveg szerepelhet, mint például „Igen, és most!”, a másik pedig elutasítja az ajánlatot olyan szavakkal, mint például „Nem, nem akarom a valaha volt legjobb terméket”. Ez kiváló módja annak, hogy a weboldal látogatóit további elköteleződésre késztesd.